Speciaal voor mensen met een Autisme Spectrum Stoornis of ADHD, hebben wij van wethinkeasy.nl een nieuwe app ontwikkeld voor de iPhone: de Taakplanner. Met deze app kunnen gebruikers trainen welke stappen ze moeten zetten tijdens het "ochtendritueel" (aankleden e.d.). Ze kunnen op hun smartphone zien wat ze moeten doen. De begeleider (ouder) kan zelf bepalen welke stappen ze op willen nemen in de Taakplanner. De app is gratis te downloaden in de App Store.
De Taakplanner is eenvoudig te gebruiken, met zo min mogelijk ingewikkelde knopjes of menus. De vormgeving is prikkelarm, zonder kleuren waar mensen zich aan kunnen storen, en geheel instelbaar naar de wens van de gebruiker. Er zit een inlog systeem op met dierenplaatjes, om privacy te garanderen, maar als dit te lastig is, kan deze ook makkelijk uit worden gezet. De makers, Axel Bosters en Maarten Meulendijks, zijn zelf lichamelijk gehandicapt (rolstoelafhankelijk) en ontwikkelen software voor mindervalide gebruikers. Hierbij is het belangrijk dat de software gratis blijft, omdat veel zorg-paketten zo duur zijn. Zeker voor mensen die zelf afhankelijk zijn voor zorg. Dat kan anders. De app is ontwikkeld in samenwerking met Stichting Klimkoord en plaatjes zijn afkomstig van Sclera.be. De makers hebben de app geheel belangeloos ontwikkeld.
Heeft U speciale wensen? Gebruikt U liever andere pictogrammen? Is iets niet duidelijk? MAIL ONS, wij staan open voor alle suggesties: axel@wethinkeasy.nl
Wethinkeasy heeft ook andere software in ontwikkeling, zoals een agenda, een spraakbord enz. Kijk op onze website voor meer info! wethinkeasy.nl